Wielu producentów napojów jest znanych na całym świecie. Reklamy ich produktów znajdują się dosłownie wszędzie – w telewizji, na ulicach, w barach i restauracjach. Dorobiły się one wielu podróbek.
Często niektóre firmy tworzą tak zwane napoje reklamowe, czy też napoje promocyjne, które rozdają na licznych wydarzeniach sportowych, muzycznych, artystycznych i wielu innych. Smakowo często właśnie imitują popularne, znane przez wszystkich napoje gazowane. Taki napój zawiera wówczas logo danej firmy. Napoje z logo mają na celu głównie promocje danej firmy, która może zajmować się czymkolwiek i rzadko kiedy jest to związane z branżą napojów, czy też w ogóle z branżą spożywczą.
To coś w stylu czapeczki, długopisu, koszulki czy innego gadżetu. Są rozdawane za darmo, a ich produkcję zleca się zazwyczaj zewnętrznym firmą, która specjalizuje się w ich produkcji. Zawartość ma w zasadzie najmniejsze znaczenie, a najważniejsze jest ładne, estetyczne przyciągające wzrok opakowanie. Nieistotne czy będzie to puszka, butelka szklana, czy też plastikowa, ma przyciągać wzrok konsumenta. Logo firmy musi być dobrze wyeksponowana i ma utknąć w pamięci konsumującej napój osoby. Wykazano, że takiego typu działanie jest znacznie bardziej skuteczne niż ulotki, gazetki, czy inne dokuczliwe typy reklamy, które bardziej irytują, aniżeli zachęcają do skorzystania z usług danej firmy. Konsument, który dostał w ręce taki napój automatycznie kojarzy widniejąca na nim firmę z czymś pozytywnym, miłym gestem.
Co więcej pijąc inny napój o podobnym smaku może przywołać pozytywne wspomnienia związane z chwilą kiedy otrzymał napój reklamowy. Napoje reklamowe zyskują zatem coraz większą popularność i coraz większa ilość firm decyduje się na taki sposób promocji.