Reklama to podstawa marketingu. Ciężko bez niej dobrze wypromować swój produkt. Wydaje się to wręcz niemożliwe. Istnieje wiele sposobów reklamy, jednak chyba najbardziej efektywne są te, w których wykorzystano materiał audiowizualny. Najczęściej produkowane są filmy reklamowe. To najnormalniejsze reklamy telewizyjne oraz te, które można spotkać na ekranach reklamowych.
Również w kinach wyświetlane są reklamy w postaci filmików. Zawsze są one pełne zalet określonego produktu oraz wzbogacone elementami estetycznymi (piękni i młodzi ludzie) i przykuwającymi uwagę widza (na przykład dziwne stwory, użycie nienaturalnych kolorów itp.). Dzięki temu marka bądź produkt stają się bardziej rozpoznawalne i wzbudzają zaufanie klientów, którzy oglądali reklamę audiowizualną, czyli filmy reklamowe, z nimi związaną.
Czym innym są filmy promocyjne. Nie zawsze mają one na celu przedstawienie jakiegoś produktu bądź usługi. Zazwyczaj wiążą się z promowaniem jakiegoś zachowania społecznego jak na przykład niepalenie, abstynencja od alkoholu czy dojeżdżanie do pracy na rowerze. Jeśli dotyczą jakiejś marki, będą bardziej ogólne niż reklamy i nastawione na pokazanie jej z jak najlepszej strony. Od reklam różnią się dość subtelnie, szczególnie jeśli chodzi o środki wyrazu. Wykorzystują te same elementy estetyczne, jednak rzadziej korzystają ze zmienionej kolorystyki czy metody szokowania widza. Są dosyć przewidywalne.
Z kolei funkcję motywacyjną wewnątrz firmy, pełnią tak zwane filmy korporacyjne – patrz do oferty Grandfox Kraków tutaj: https://grandfox.pl/ – które bywają o charakterze instruktażowym. Jednak najczęściej filmy korporacyjne mają na celu jedynie podnieść morale pracowników i sprawić, że poczują się bezpieczniej.